کیوکوشین کای کاراته دو شهرستان مرودشت

کیوکوشین کای کاراته دو شهرستان مرودشت
به وبلاگ کیوکوشین مرودشت خوش آمدید***مطالب در حال جمع آوری و ترجمه میباشد ،انشاالله بزودی بارگذاری میشود***
🥚🥚.•*¨`*•.¸🐰.🐰 ¸.•*¨`*•.🥚🥚


کاراته - دو (karate-do)
 
                    
  

مقصود از نوشتن کلمه دو (Do) در بعد ازکلمه کاراته  اصطلاحی است عمومی در زبان ژاپنی به معنی طریقت ، روش و راه می باشد که بر تمام امور زندگی و در تمام امور جهان مسیر مشخصی دارد و همچنین قطبی مثبت محسوب می گردد. و بنا براین کاراته - دو به فهوم راه و روش مبارزه با دست خالیست که اصول تعلیمی کاراته باید بر روی کلیه امور زندگی فردی شخص تأثیر داشته باشد و همیشه کاراته کا در یک حالت ریاضت نفسانی دائمی در تمامی لحظات زندگی خود می باشد.
باتوجه به مفهوم دو ( Do)  کاراته یکی از پویاترین هنرهای رزمی باشد. کاراته یک ابزار دفاع متشکل از تکنیک های تهاجمی و دفاعی پویا با استفاده از تمام قسمت های بدن به حداکثر مزیت آنهاست. آموزش در کاراته به ما نه تنها دفاع از خود، بلکه احترام به دیگران و همچنین خودمان را می آموزد. ما بدنمان را قوی می کنیم و ذهن و روح ما صبور هستند تا بتوانیم بهترین انسان ها باشیم. کاراته یک تلاش معنوی است، راهی برای توسعه یک فرد، بصورت فردی (تکی ) . همه چیزهایی که در دوجو یا سالن تمرین یاد می گیریم باید به زندگی روزمره اعمال شود. آموزش کاراته همیشه آسان نیست اغلب اوقات می تواند بسیار دشوار و سخت باشد . این نیز مربوط به زندگی است. اگر ما بتوانیم بر موانع غلبه کنیم، ما را قادر می سازد تا یک شخصیت قوی داشته باشیم تا در زندگی روزمره مان همین کار را انجام دهیم.
هدف اصلی  ماهیت کاراته، آموزش در مورد بهبود خودمان است. ما همیشه باید در این کار سخت تلاش کنیم. وقتی ما مسئولیت پذیری افراد و شخصیت خوب و یک پارچه گی را به عهده می گیریم، بخشی از این کار را انجام خواهیم داد تا جهان را به جای بهتر تبدیل کنیم، که به نوبه خود می تواند به ایجاد صلح در جهان کمک کند.
به عنوان انسان، ما همه یکسان هستیم و آسیب پذیری های مشابه داریم. این طبیعت انسانی است. اگر ما برای اولین بار در مورد خودمان این را بدانیم و قبول کنیم ، می توانیم در بسیاری از موارد غلبه کنیم. اگر ما در مورد خودمان خوب و بد را بدانیم، این چیزها را در دیگران می پذیریم. و به عنوان یک هنرمند واقعی رزمی، ما باید این طبیعت را بپذیریم و به طور پیوسته در ارتقاء شخصیت مان کار کنیم. و این روند باید هر صبح یاد آورمان شود. هرکس در داخل قدرت خود را دارد اما انسان خوب بودن را از خارج به یک دیگر بیاموزیم و این قدرت واقعی یک هنرمند رزمی خوب است.

تمرینات کاراته 

به هنرجو کاراته، کاراته کا (karate ka) گویند.
تمرینات کاراته به سه بخش تقسیم شده است:
- کیهون (تمرین های ایستادن ، دفاع ها، مشت ها، ضربات و لگدهاست )
- کاتا (فرم ازپیش شبیه سازی شرایط مبارزه)
- کومیته (استدلال مبارزه)
 
 
کیهون کاتا کمیته
تشبیه اهمیت کیهون ، کاتا و کمیته در کاراته به درختی پر ثمر 

 ابتدا آموزش ابتدایی را در ابتدای آموزش به شما آموزش می دهند تا تکنیک ها بی اختیار زیبنده شوند . همانطور که هنرجو پیشرفت می کند از لحاظ تکنیک، از لحاظ جسمی نیزپیشرفت می کند وتقاضای  تمرین های پیشرفته واستقامتی بیشتری می کند. در این مرحله، هنرجو با فرم های پیچیده تر و سخت تر( کا تاها) و فرم های پویا تر ( کومیته) درگیر می شود. همانطور که هنرجویان به سطح کمربند مشکی می رسند، تکنیک، استقامت، سرعت و هماهنگی به عنوان یک نتیجه از عملکرد قوی، برایشان  طبیعی می شود.
 در این مرحله (کمربند مشکی ) هنرجویان با اطمینان درک میکنند که تحصیلات کاراته خود را فقط اندکی پیش آغاز کرده اند. 
هدف واقعی تمرین کاراته نیز تکامل خود(نفس) از طریق کمال هنر است.

***تهیه و تنظیم : کیوکوشین کاراته شهرستان مرودشت***

اפــمـــב اسـمــعیــلے بیــڪ

تاریخچه کاراته

فلسفه کاراته

معنی کاراته

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی