کیوکوشین کای کاراته دو شهرستان مرودشت

کیوکوشین کای کاراته دو شهرستان مرودشت
به وبلاگ کیوکوشین مرودشت خوش آمدید***مطالب در حال جمع آوری و ترجمه میباشد ،انشاالله بزودی بارگذاری میشود***
🥚🥚.•*¨`*•.¸🐰.🐰 ¸.•*¨`*•.🥚🥚

سوسای اویاما

در سال ۱۹۲۳ درجنوب غربی کره متولد شد و در نه سالگی شروع به فراگیری کمپوی کره ای نمود. پس از خاتمه دبیرستان درسئول(پایتخت کره)، در سال ۱۹۳۸ پدرش او را به ژاپن فرستاد تا آموزش خلبانی ببیند. در ژاپن ابتدا جودو را آموخت و سپس به فراگرفتنکاراته زیر نظر فوناکوشی پرداخت. در ۱۷ سالگی آنچنان پیشرفتی در کاراته داشت که به درجه دان ۲ مفتخر شد و به دنبال آن در ۲۲ سالگی به درجه دان ۴ ارتقای یافت و پس از مدتی در خاتمه جنگ جهانی دوم، به مقام قهرمانی کاراته ژاپن نائل شد. وی سپس مدتی را به تمرینات سخت روحی و جسمی ادامه داد و سپس با ابداعاتی که در کاراته‌های موجود ایجاد نموده بود، کاراته کیوکوشین کای کان را بنیان گذارد. آنگاه وی شروع به مسافرت به اطراف دنیا به خصوص اروپا و آمریکا نمود. که در این مسافرتها شاهکار عملیات کاراته را به نمایش گذاشت، از جمله مبارزات وی با گاوهای وحشی و شکستن اجسام سخت زبانزد خاص و عام است.یکی از شاهکارهای اونیزمبارزه کردن باسیصد نفر از شاگردان خود درطول سه روزبودکه تمام آنها راباپیروزی پشت سر گذاشت.او در روزچهارم نیز اعلام آمادگی کرد اما کسی حاضر به رویارویی با وی نشد. سرانجام وی در سال ۱۹۵۶ بطور رسمی مقدمات اولین باشگاه کیوکوشین کای کان را در توکیو بنیان نهاد.وی در سال ۱۹۹۴ در سن ۷۱ سالگی به خاطر بیماری سرطان ریه در گذشت.او را تاثیرگذارترین رزمی‌کار قرن بیستم و بصورت متداول بزرگترین رزمی کار تاریخ میدانند.
 
اوس

________________________________________________________________
1923
ماسوتاتسو اویاما که بعدا به لقب سوسای سازمان جهانی کیوکوشین کای کان کاراته دست یافت در 27 جولای 1923 میلادی در کره متولد شد.
1925
اویاما توسط والدینش به منزل خواهرش در منچوری فرستاده شد.
1936
اویاما وارد مدرسه ای در سئول شد. در همین حین شروع به یادگیری کمپو چینی کرد و پس از دو سال تمرین به دان یک ارتقا پیدا کرد.
1938
ماس اویاما وارد مدرسه هوایی یاماناشی (Yamanashi) ژاپن شد و کاراته را زیر نظر گی چین فوناکوشی (Gichin Funakoshi) شروع کرد و هر روز ، دو ساعت به تمرینات خود با این استاد بزرگ ادامه داد.
1940
اویاما به هنگامی که دان 2 (Ni-Dan ) کاراته بود وارد دانشگاه تاکوشوکو (Takushoku ) شد.
1945
اویاما تحقیقات در مورد کاراته را در موسسه ایوا (Eiwa ) در منطقه سوگی نامیکو (Suginami-Ku ) واقع در توکیو را آغاز کرد لکن پس از سپری شدن 6 ماه موسسه مذکور تعطیل شد.
1946
ماس اویاما وارد بخش تربیت بدنی دانشگاه واسدا (Waseda ) گردید و در آنجا بود که با دو نفر از نویسندگان مشهور ژاپنی به نامهای یوشی کاوا (Yoshikawa) و شیرواوزاکی (Shiro Ozaki) آشنا وبه مطالعات بیشتر درباره روش سامورایی پرداخت و پس از آن جهت تمرین به منطقه مینوبو (Minubu ) رفت. ایشان در همین سال بود که به دان 4 کاراته دست یافت.
1947
ماس اویاما در اولین دوره مسابقات سراسری ژاپن در کیوتو شرکت کرد ومقام قهرمانی را از آن خود کرد.
1948
اویاما تصمیم گرفت زندگی خود را وقف کاراته کند و 18 ماه تمرینات خود را به تنهایی در منطقه کیوسومی (Kiyosomi ) واقع در استان چیبا(Chiba) آغاز کرد و اجرای تکنیکهای خود را به حد عالی رساند.
1950
او در شهر چیبا اطاقی اجاره کرده ، تمرینات خود را ادامه داد. ایشان تمرینات کشتن گاو را شروع کرد. به طور مثال طی چهار روز 47 راس گاو را از پای در آورد.
1951
سوسای آموزش کاراته را در ارتش آمریکا که در ژاپن استقرار داشت آغاز کرد و سپس تمرینات جودو را در شهر چیبا آغاز نمود و به دان 4 این رشته دست یافت.
1952
سازمان کاراته شهر شیکاگو وی را به آمریکا دعوت کرد ودر حدود 11 ماه توانست 32 مورد کارهای نمایشی را به اجرا بگذارد و در 7 مسابقه نیز شرکت کرد و سپس به ژاپن بازگشت.
1953
سوسای مجددا به شیکاگو رفت و با حضور تماشاچیان با یک گاو نر وحشی مبارزه کرد و توانست این گاو را شکست دهد و شاخ او را نیز بشکند. لازم به ذکر است سوسای اویاما پس از شکست دادن گاو وحشی گفته است هدف من قدرت نمایی نبوده بلکه میخواستم ثابت نمایم انسانها ذاتا استعدادهایی دارند که اگر آن را شکوفا سازند میتوانند بر همه چیز فائق گردند.
1954
سوسای به ژاپن بازگشت و پس از 3 ماه توقف و تمرین مستمر ، موفق گردید در بوسو(Boso ) اولین دوجو خود را خارج از منطقه میجی رو (Mejiro ) افتتاح نماید.
1955
سوسای به آمریکا دعوت شد ، سپس به اروپا رفت ، در این سفر با مردان بسیاری مبارزه کرد و برای اولین بار سر بطری شیشه ای را به تیغه دست خود شکست و موجب حیرت مردم شد ، ایشان در شیکاگو مجددا با گاو وحشی مبارزه کرد این امر موجب انتقاد باشگاه دوستی حیوانات گردید.
شاید به جرعت بتوان استاد ماسوتاتسوایاما،این مرداسطوره ای هنرهای رزمی راپیشگام وپیشرومعرفی هنرهای رزمی مشرق زمین در جهان معرفی کرد.این استاد کره ای الاصل که نام اصلی اش ،«جوی،یونگ ای»میباشد،درسال1923درجنوب غربی کشورکره متولد شد ودرسال1930(دردوران اشغال کره توسط ژاپن) به اتفاق خانواده اش به کشورژاپن مهاجرت کرد ودرانجا به تحصیل و ورزش همت گماشت.ایامای جوان در17 سالگی موفق به اخذ دان 2 (نیدان) در کاراته شد وپس ازگذراندن دوره خدمتش درارتش، دوباره به تمرین کاراته روی اورد.ایاماپس از40 سال مطالعه وتحقیق جامع،بنیانگذارسبکی درکاراته شد که درواقع تلفیقی بود ازکاراته ژاپنی،کنپوی چینی وته کیهون کره ای.این سبک بعدهانام «کیوکوشین کاراته» را به خود گرفت ودر حال حاضر این هنراصیل دراقصی نقاط جهان تدریس وتمرین میشود.اگر بازیگرانی همچون بروس لی با بازی در فیلمهای رزمی سهمی عمده درشناساندن این هنرها بخصوص «کانگ فو» درجهان ایفا کردند، استاد «ماسوتاتسوایاما»این نقش را سالها پیش یعنی درسال1950 ودرجریان اولین نمایش مبارزه ای خود که با یک گاونروحشی درشیکاگو انجام داد، به نمایش گذاشت. دراین نمایش، استاد درمبارزه ای نفس گیرازپس این گاووحشی بر امد.وی ابتدا با مشت مرگباری که به پیشانی گاوزد انرا‍ کاملأگیج کرد وگاو تلوتلو میخورد،سپس بایکدست شاخ گاوراازجاکند وباضربه تیغه دست( شوتواگه اوچی) شاخ دیگرگاورا شکست به طوریکه شاخ گاوبه میان تماشاچیها پرت شد.وجالب اینکه بعدهابه اویامای گاو کش مشهورگشت.استاداویامامولف چندین کتاب کاراته نظیر«کاراته چیست؟»،«این هست کاراته» و«کاراته پیشرفته» نیز میباشد.ایشان به موازات فعالیتهای انتشاراتی به اقصی نقاط جهان مسافرت میکرد وبه معرفی ونمایش هنررزمی ویژه اش همت میگماشت.«طریقت کیوکوشین» اخرین کتاب این استاد فقیداست ودرباره مهمترین جنبه های فلسفی واخلاقی«کیوکوشین کاراته»نگاشته شده وهمچنین درباره مشکلاتی که دران زمان برای گسترش هنرهای رزمی وجود داشته است،به تفصیل به بحث میپردازد.سوسای ماسوتاتسوایاما سرانجام در 73 سالگی (1994 میلادی) وپس از 63 سال زندگی آمیخته با ریاضت در هنرهای رزمی، به علت ابتلا به سرطان ریه دارفانی را وداع گفت وجامعه کاراته جهان را به اندوه وتاثر نشاند.

اפــمـــב اسـمــعیــلے بیــڪ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی